خیال پردازی جنسی، عوارض و فواید آن

خیال پردازی‌های افراطی و بی‌حد و حصر باعث می‌شود که فرد در میل جنسی و هوی وهوس خودغرق شود.

چکیده : خیال پردازی جنسی در ضمیر ناخودآگاه ما شکل می گیرد، خیال پردازی جنسی رابطه ی مستقیم با میزان شهوت هر شخص دارد که در زنان این امر بیشتر است. افزایش شهوت جنسی و بالا رفتن قدرت خیال‌پردازی باعث می‌شود که برخی ازمردان و یا زنان به طور ناخودآگاه علیرغم وجود همسر، میل زیادی به برقراری رابطه جنسی با فردی غیر از زن و یا شوهر خود نشان دهند.

تعداد کلمات ۱۰۴۶ / تخمین زمان مطالعه ۵ دقیقه

خیال پردازی جنسی چیست؟

برخی از افراد، دائما به چگونگی و زیباتر بودن این رابطه جنسی فکر می کنند و در خیالات خود به دنبال لذتی جدید و تنوع بیشتر در نزدیکی می پردازند. در واقع احساسات و شهوت طبیعی نهفته در درون هر فردی با خیال پردازی جنسی بروز پیدا می کند. هرفردی در حین نزدیکی و برای کسب لذت بیشتر به نوعی در تخیلات خویش به رویاهای جنسی می پردازد و تلاش می کند با عملی کردن آن تجربه ی جنسی متقاوتی را تجربه کند.

نقش ضمیر ناخودآگاه در خیال پردازی جنسی

ضمیر ناخودآگاه هر فردی در شکل گیری خیالپردازی جنسی نقش بسزایی دارد و قدرت تخیل در رابطه جنسی، بامیزان شهوت و هوس هر فردی در ارتباط مستقیم است. این بدان معناست که هر چقدر میزان شهوت فرد بالا باشد شدت و قدرت خیالپردازی جنسی هم بالا خواهد بود.

خیال پردازی جنسی در زنان یا مردان

تحقیقات نشان داده است که بسیاری از زنان در طی یک رابطه جنسی خیالی، با کمک تصورات و خیالات خود به ارگاسم رسیده، ارضاء میشوند و به آرامش درونی دست مییابند به همین دلیل، میتوان گفت میزان خیالپردازی جنسی در زنان نسبت به مردان بیشتر است.

فواید خیال پردازی جنسی

روان شناسان معتقدند خیال پردازی جنسی فواید بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع در روش و چگونگی مقاربت.
  • کاهش اضطراب، استرس و نگرانی.
  • آشنایی با خصوصیات روانی و روحی خود و همسر.
  • آگاهی از علائق و تمایلات خود و همسر.
  • افزایش علاقه و محبت زوجین نسبت به یکدیگر در زندگی مشترک.
  • افزایش هیجانات مثبت در حین رابطه جنسی.
  • صمیمیت بیش تر زوجین در زندگی زناشویی.
  • افزایش اعتماد به نفس به خاطر جلب رضایت همسر.
  • آرامش خاطر از فعال جنسی بودن.
  • کسب رضایت از زندگی جنسی.

عوارض زیاده روی در خیال پردازی جنسی

خارج شدن و فراتر رفتن از حد و حدود واقعی تخیلات طبیعی، برای فرد مضر است و موجب بروز بسیاری ازبیماریها و اختلالات روانی میشود، آنها معتقدند این افراد بیش از هر گروه دیگری در معرض ابتلا به مشکلات وانحرافات جنسی، وسواس فکری، اضطراب، افسردگی، اختلالات شخصیت هستند.
از سوی دیگر، خیال پردازی‌های افراطی و بی‌حد و حصر باعث می‌شود که فرد در میل جنسی و هوی وهوس خودغرق شود و حتی گاهی ممکن است تا آنجایی که قدرت عقل و استدلال زائل شود، پیش رود و در ‌‌نهایت، کار بهجایی برسد که صرفا با پاسخگویی به هیجانات منفی به مدیریت رفتارهای خویش بپردازد؛ و اینجا دقیقا‌‌ همان نقطه‌ای است که خواسته‌ها و تمایلات نامعقول و نامطلوب فرد شکل می‌گیرند. افراد تنوع طلب با شهوت جنسی بالامثال بارز این حالت می‌باشند. افزایش شهوت جنسی و بالا رفتن قدرت خیال‌پردازی باعث می‌شود که برخی ازمردان و یا زنان به طور ناخودآگاه علیرغم وجود همسر، میل زیادی به برقراری رابطه جنسی با فردی غیر از زن و یاشوهر خود نشان دهند.

با فرد مبتلا به خیال پردازی جنسی مفرط چه کنیم؟

در صورت عدم کنترل این شهوت و رابطه جنسی خیالی، وضعیتی به وجود می‌آید که شخص به طور ناخودآگاه گرفتار عذاب وجدان و احساس گناه می‌شود. همچنین به مرور زمان، چنین فردی خود را، موجودی منحرف وبی‌مصرف در اجتماع خواهد یافت. لذا، شکل گیری عقده‌های روحی و احساس حقارت در فرد از پیامدهای اجتناب ناپذیر و حتمی الوقوع این گونه افکار است که موجب اختلافاتی در روابط اجتماعی و زناشویی فرد می‌شود.

قدم اولتشخیص دهید، دلیل هوی و هوس و شهوت تان چیست؟

جست وجو کنید که آیا این خیال پردازی‌ها، تنها به دلیل زیاده روی میل درونی شماست و یا اینکه، فقط به عنوان نشانگری از میل ذاتی و مفیدی است که برای تقویت و لذّت بیشتر از رابطه جنسی لازم وضروری است؟ واجب است بدانید که، این گونه خیال پردازی‌ها، توّهمات و هوی و هوس دربارهٔ رابطهٔ جنسی، بخشی از طبیعت درونی هرانسانی است.

قدم دوممیل جنسی خود را بپذیرید.

سعی نکنید همه ی این خیال پردازی ها را زشت و ناپسند بدانید. در واقع پبذیرید که این تصورات و خیال پردازیهای جنسی، برای همه انسانها، حتی در بسیاری از مردم اطراف شما، وجود دارد و هرگز حس غریبی برایشان نیست؛ و این در حالی است که هیچ یک از آنها منحرف و فاسد اجتماعی نیستند.

قدم سومبر تصورات خود تسلط داشته باشید.

بهتر است به رویاهای دست یافتنی و واقعی فکر کنید نه خیالی. توجه به این نکته بسیار حائر اهمیت است زیراعدم دسترسی و ارضاء در رویاهای خیالی، باعث میشود استرس و اضطراب تمام وجود شما را در برگیرد و مانعیبزرگ در پیشرفتان محسوب شود.

قدم چهارمخود را به سمت یک رابطه ی حقیقی و سالم سوق دهید.
اگر احساس میکنید که دیگر نمیتوانید میل جنسی خود را کنترل کنید و یا در خیال پردازیها ی جنسی خود، باروشی افراطی پیش میروید، بهتر است با همسرتان نزدیکی داشته باشید و خود را ملزم به رابطه جنسی عملی واصولی کنید.

خیال پردازی جنسی از دیدگاه روانشناسان

تحقیقات وجوه ناسالم درباره این تخیلات را تایید نمی کند. در واقع پژوهش ها به شواهد کاملا مغایری انجامیده اند و آن اینکه افراد دارای تخیلات جنسی کمتر محروم شده اند و کمتر نارضایتی جنسی دارند. به طور قطع برخی از مردم از تخیلات جنسی می ترسند. در حدود ۲۵ درصد از مردم از داشتن تخیلات جنسی، به درجاتی احساس گناه می کنند. عناصر اصلی چنین گناهی گناهی این است که افراد معتقدند تخیلات جنسی غیر اخلاقی هستند. برخی هم نگران این هستند که این تخیلات به روابط آنها با همسرشان لطمه بزند. این تخیلات در برخی افراد هم می تواند منجر به اضطراب شود زیرا معتقدند وجود تخیلات جنسی علامتی از نوع بد کارکردی و نقص در وجود فرد است.

درباره دفتر ازدواج

ثبت عقد دائم و عقد موقت مشاوره خانواده و ازدواج مشاوره حقوقی خانواده

Check Also

فکر اشتباه در مورد همسر ممنوع!

ممکن است زن و شوهرها سالیان سال با هم زندگی کنند ولی بعضی موضوعات برایشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *