چگونه برای شوهرم بهترین باشم؟

یکی از دغدغه های همۀ خانم ها محبوبیت نزد شوهر و داشتن یک زندگی خوب و سالم است. متخصصان راهکارهای مختلفی را برای دستیابی به این هدف ذکر می کنند. ما نیز تلاش نموده ایم در قالب داستانی زیبا، برخی تکنیک های دستیابی به این هدف را با شما خوانندۀ عزیز راسخون در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

مقدمه

هنوز روزهایی را که در نهایت به ازدواجم انجامید، به خاطر دارم. حدود ۷ سال پیش بود. چه روزهای زیبایی بود. می خواستم با مرد رؤیاهایم ازدواج کنم! همیشه به دنبال این بودم که چگونه می توانم برای شوهرم بهترین باشم. از دوستان متأهلم می پرسیدم ازدواج شبیه چیست؟ آن ها می گفتند یادت باشد ازدواج همه اش گل و بلبل و در آغوش کشیدن و محبت کردن و محبت دیدن نیست. زندگی متأهلی آنچنان هم ساده نیست و برخی از روزهایش خیلی سخت خواهد گذشت. اما در هر حال ادامۀ زندگی در بسیاری از مواقع ارزش جنگیدن را دارد.

یکی از دوستان پدرم چند سال پیش به دخترش نصیحتی کرده بود که تا به امروز همیشه آویزۀ گوشم است. پدر و مادردوستم مانند پدر و مادر خودم بودند. از آنجا که پدر و مادر خودم وقتی خیلی کوچک بودم از هم جدا شده بودند، بسیاری از مسائل زندگی را از پدر و مادر دوستم آموختم (پدر دوستم در واقع دوست صمیمی پدرم نیز بود). قبل از اینکه دوستم ازدواج کند پدرش به او گفته بود: “تقریباً ریشۀ تمامی دعواها در دو چیز خلاصه می شود: روابط جنسی و پول.”

ممکن است این نصیحت در نگاه شما خیلی ساده و پیش پا افتاده تلقی شود اما اگر در آن فکر کنید متوجه معنای عمیقش خواهید شد. پول می تواند امنیت، کنترل و آینده را به همراه داشته باشد. رابطه جنسی نیز می تواند صمیمیت، نزدیکی هیجانی و عاطفی و میل به با هم بودن را تقویت کند. در هر صورت این یکی از نصیحت هایی بود که از مشورت با دیگران به دست آوردم. در ادامه به برخی از راهکارهایی که می توانید به کمک آن ها برای شوهر خود بهترین باشید می پردازم، لازم به ذکر است همۀ این موارد تجربیات واقعی زن های موفقی است که توانسته اند سالیان سال با خوبی و خوشی در کنار همسر و فرزندان خود زندگی کنند:

۱. همیشه و خصوصاً جلوی دیگران به شوهر خود احترام بگذارید

منظورم این نیست که نقش برده را برای همسر خود ایفا کنید. فقط منظورم این است که باید خانم ها در ملأ عام و در مقابل نگاه دیگران به شوهر خود احترام بگذارند (حتی یک مورد بی احترامی اثر خیلی بدی به دنبال خواهد داشت). یکی از مهم ترین مواردی که باید در این زمینه رعایت کنید، مطرح کردن موضوعاتی است که می دانید با آن مخالف است، در این مواقع یا باید او را به کناری برده و تنها موضوع را مطرح کنید و یا بعداً و در خانه و یا ماشین با او حرف بزنید.

سعی کنید به او ببالید و این بالیدن را به دیگران نیز نشان دهید. وقتی همسرتان متوجه این احساستان شود، تشویق شده و سعی می کند خود را به قهرمان زندگی تان تبدیل کند.

۲. نیازهایتان را به شوهر خود بگویید

نباید انتظار داشته باشید شوهرتان، ذهن خوانی کند. ممکن است والدین و یا یک دوست قدیمی بداند در مورد چه فکر می کنید و یا دوست دارید هدیۀ تولدتان چه باشد، اما مردی که تازه با او یک زندگی مشترک را شروع کرده اید، قطعاً آنگونه که شاید و باید در مورد شما نمی داند.

اگر دوست دارید همسرتان به نحوی خاص با شما رفتار کند، لازم است نیازهای خود را به صورت واضح و کاملاً بی پرده با او در میان بگذارید. بیشتر خانم ها ترجیح می دهند خواسته های خود را با ناراحتی، داد و بیداد و یا حتی قهر کردن نشان دهند، اما در بیشتر مواقع چنین رویکردی نه تنها فایده ندارد، بلکه نتیجۀ معکوس خواهد داشت.

۳. او را تشویق کنید

تأثیر تشویق به مراتب بیشتر از نق زدن و ایراد گرفتن است. مثلاً فرض کنید از همسرتان چیزی خواسته اید و او فراموش کرده انجام دهد، می توانید به جای نق زدن و سرزنش کارهایی را که به خوبی برای شما انجام داده را یادآوری کنید و به همین وسیله او را تشویق کنید تا همان رویه را در پیش گیرد.

اگر بار دیگر می خواهید همین درخواست را از او داشته باشید، مراقب باشید لحنتان تشویق کننده باشد تا آزار دهنده و کنایه آمیز. مطمئن باشید با این رفتار هم ارتباطتان صمیمی تر خواهد شد و هم به خواستۀ خود خواهید رسید.

۴.مراقب خودتان باشید

زن ها پس از ازدواج، به عنوان مادر و همسر، نقش ها و وظایف جدیدی را بر عهده می گیرند. اما این تغییر به این معنا نیست که خودتان را فراموش کنید.  ممکن است چند روز بگذرد و دوش نگیرید، آنگونه که باید و شاید غذا نخورید و لباس های تمیز نپوشید. بدانید با این روش زندگی، خودتان را از داشتن یک زندگی شاد محروم می کنید. فراموش نکنید که قبل از همسر و مادر شدن، یک فرد مستقل هستید. سعی کنید علائق و خواسته های خود قبل از مادر شدن را به خاطر بیاورید. مطمئن باشید اگر به خودتان برسید و پر انرژی باشید، خیلی بهتر می توانید به همسر و فرزندان خود برسید و در نتیجه همگی در کنار هم زندگی شادتری را تجربه خواهید کرد.  پس سعی کنید به نظافت فردی، خواب، خوراک ، ورزش و علائق خود بها دهید.

۵. او را تحسین کنید

شما را نمی دانم ولی من از نظافت خانه متنرفم! وقتی خانه را جارو می کشم، گردگیری می کنم و یا سوریس بهداشتی را می شویم، دوست دارم همسرم متوجه تغییرات شده و از من تشکر کند. احتمالاً همۀ شما نیز همین درخواست را دارید.
پس بهتر است هر چه را برای خود می پسندید برای دیگران نیز بپسندید! بکوشید حتی در مورد کارهای روزمره مانند خرید خانه، خیلی جدی از شوهر خود تشکر کنید. به او نشان دهید که دوستش دارید و قدردان تلاش هایش هستید. مطمئن باشید با این کار هم تلاش های همسرتان برای بهبود شرایط زندگی افزایش خواهد یافت و هم عشق و محبتش نسبت به شما افزایش می یابد. ضمن اینکه احتمالاً این رفتار خوب را از شما آموخته و زحمات و تلاش هایتان را ارج خواهد نهاد.

۶. فوراً ببخشید

همۀ ما در زندگی آزرده خاطر خواهیم شود. آزردگی و ناراحت شدن بخش جدایی ناپذیرِ همۀ زندگی ها به شما می رود. اگر طرف مقابلتان را نبخشید مطمئن باشید که زندگی هم به کام او و هم به کام خودتان تلخ خواهد شد. همۀ ما در زندگی دچار گناه و خطا می شویم، اگر می خواهیم خدا ما را ببخشد، پس سعی کنیم خودمان نیز ببخشیم.

اگر همسرتان احساسات شما را جریحه دار کرد، بعد از آنکه آرام شدید، بهتر است با محبت او را از ناراحتی خود آگاه کنید و فوراً او را ببخشید. یادتان باشد با کینه و نفرت به هیچ نتیجه ای جز آزار خود و دیگران نخواهید رسید.

منبع: سایت فمیلی لایف

درباره دفتر ازدواج

ثبت عقد دائم و عقد موقت مشاوره خانواده و ازدواج مشاوره حقوقی خانواده

Check Also

رضایت زناشویی و اختلالات جنسی

یکی از مواردی که بر رضایت زناشویی تاثیر می گذارد، عدم رضایت جنسی از همسر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *